sahabat2 setia

Sunday, April 15, 2012

Luahan Rasa, Diri yang hina

Assalamualaikum...

Dah lama sangat dah tak meng'edit' blog,.sangat usang seusang jiwa saya sekarang ini..bukan ape, tapi tidak ade rasa ingin menulis..

Banyak benda yang berlaku. Kadang-kadang saya rasa sangat menyesakkan dada.
Ujian ini saya anggap ubat dari ALLAH untuk menyedarkan tentang dosa-dosa saya.
Saya akui, saya lemah dalam menghadapi kerenah manusia yang pelbagai.Adakalanya saya mampu bertahan, tapi adakalanya saya tersungkur. Semakin lama, saya semakin tidak faham dengan manusia-manusia ini.

Ada manusia yang kadang kita melihat mereka ini seakan menyokong, tetapi sebaliknya..
Ada manusia yang kadang mereka ini bersifat sambil lewa, tapi sebaliknya..
Ada manusia yang kadang mereka ingi menambahkan rasa keinsafan dalam diri kita, tapi selepas itu, mereka pula yang mengulanginya..
Ada manusia yang kadang mereka ini hebat pada prinsip perjuangan tapi kalah dalam bab berkaitan hubungan dengan manusia lain..
Dan ada manusia ini kadang mereka ini mengajak kita ke arah kebaikan, tapi kadang mereka terbelit sendiri dengan kata-kata..

apa yang mahu saya katakan di sini, kembalilah pada prinsip asal kita..
Baikilah apa yang tak kena dalam diri kita..
Ambillah pengajaran dan lakukanlah transformasi diri dengan kritikan dari orang lain..

Malulah kita, mengaku diri berjuang,.
tapi masih gagal dalam perkara tunjang
Tak bermakna kita berada di depan, kita tak layak dinasihatkan.

Waspadalah dengan diri, jangan diri jadi api.

No comments:

Post a Comment