sahabat2 setia

Wednesday, August 11, 2010

Ujian....bagaimana menghadapinya?


Salam seakidah dan salam setinggi ukhuwwah, sekencang dakwah buat para daie yg bertebaran di luar sana..seringkali kita terdiam atau terkelu bilamana diri diuji dan dilanda musibah.."Ya Allah,kenapa aku diuji???"..satu soalan yg tak dapat dirungkai selagi tidak diteliti dan difikirkan dengan hati yg tulus..

Sekali melangkah ke alam perjuangan, kita takkan terlepas daripada diuji samada ujian itu pahit..manis..kecil..ringan..berat..kadang2 diri merasakan seolah2 ujian yang datang sebagai satu musibah walhal ianya merupakan satu titik tolak kepada proses2 pentarbiyahan dari Allah kepada hamba2Nya yg mengaku ketaatan kepadaNya..

" Ya Allah,..beratnya ujian yang Engkau datangkan kepadaku ini..aku tak mampu Ya Allah...aku insan yang lemah Ya Allah..bantulah aku yang Allah..Pimpinlah diriku sentiasa agar aku sentiasa bersangka baik Ya Allah..hilangkan perasaan ragu2 dalam diriku..temani hatiku..dengarilah rintihan jiwaku..beratnya ujian ini Ya Allah..Sekiranya inilah cagaran yang aku harus korbankan untuk meraih CintaMu Ya Allah, aku rela Ya Allah..aku sanggup Ya Allah..demiMu Ya Allah..hanya KERANAMU..

No comments:

Post a Comment